2018-11-19

Ilskan över Public Service tvångsfinansiering!

Det kommer troligen bli en hel del inlägg om detta framöver..

Varför?

För det är bara så fel att låta oss som absolut inte stödjer  propaganda och hjärntvättning, att vi ska finansiera denna indoktrinering. Det räcker med skit vi tvingas betala nu som vi inte utnyttjar! Kort sagt, det stör mig mycket då jag en gång i tiden hade en uppfattning att det här var ett bra och relativt fritt land att bo i..

Det är en friskt fläkt att läsa några av alla de kommentar som folk som skrivit under. Tveksamt va om dagens arroganta folkfrånvända politiker tar någon notis..

Det är en skam att ha styrande som vill tvinga oss finansiera statstelevision och dess dåligt förtäckta agenda. Som många av oss undrar varför vill man spola ner landet i avloppet?

RIV UPP skattefinansieringen av Public Service


17563
"Jag skriver under på grund av min tro för den fria marknaden. Om Public Service inte klarar av att överleva av sig själv så behöver den förbättras eller dö bort."

17581
"Vansinnet i detta landet måste stoppa NU!"


17582
"Jag skriver under för att jag tycker att Public Service gör ett dåligt jobb och aldrig skulle kunna uppfylla sitt uppdrag om "objektivitet" och därför saknar existensberättigande."


17600
"Slöseri av skattemedel borde vara brottsligt, SvT har ingen nytta på nått sätt i mitt liv. Får mer relevanta nyheter från andra kanaler t.ex tv4"

17610
"Använder mig inte av public service. Ska alla betala bilskatt med även fast dom inte har en bil ????"

17646
"Jag prenumerar för olika media tjänster som jag är intresserad av. Typ HBO, Netflix, BBC, Youtube, Dagspress mm. Att tvinga mig betala för underhållning med skatt är otidsenligt..Skäms på er alla demokratiska partier i vår riksdag. Gör om gör rätt"


17689
"Har fullständigt tappat förtroendet för public service. Outhärdligt att titta på. Går inte."

17719
"SVT får lösa sin finansiering genom att medborgarna frivilligt ges möjlighet att välja om de vill betala för deras programutbud. Dvs gör om SVT till en betalkanal. Politiker måste istället för att införa nya skatter aktivt verka för sänka skatterna. Detta kan ske genom rationaliseringar, renodla vilka verksamheter som skall skattefinansieras"


17735
"Oetiskt beslut i fel tid"


17778
"Detta är diktaturfasoner tvinga folk betala för vänsterpropaganda"


17782
"Jag har inte inte haft tv-likriktareburk efter 1998. Då kastade jag ut tv:n. Dagen innan hade jag zappat på tv:n, och på två kanaler var det samtidigt Babsan, på den tredje kanalen sade hallåan och att lite senare ikväll så kommer ett program med Babsan. Jag förstod vart det var på väg. Vill man ha information eller underhållning (som är de bedrägliga paketen genom vilka de genomdriver sin hjärntvätt av folket via. "Värdegrund... likavärdr... lol... hbtq(r)...". En grund i ett normalt samhälle är att man aldrig aldrig tar pengar från folk för att använda dom mot folket mot samhällets naturliga liv för överlevnad; man/kvinna, familj kultur, nationellt oberoende och suveränitet. I detta världens mest kommunistiska land... då tvingar man folk att betala för en media, eller något annat, som man inte beställt. Vill jag tex ha GP, då ger jag pengar för det, det är ett utbyte, ge och få. Den principen måste gälla, annars är det ett fruktansvärt övergrepp mot tingens naturliga ordning, från den kommunistiska agendan."


17783
"Public service inte ska vara skattefinansierat. Det ger ett orättfärdigt lättmanipulerbart monopol. Det är en skam att de borgerliga partierna röstat för förslaget. Huva!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar