2018-11-19

Minimalismen hos hotellrum

Tror jag skrivit om det förr, men längre tillbaka tyckte jag hotellrum var så tråkiga... Jag saknade "underhållningen" som fanns hemma. På något sätt blev jag rastlös i dom kala hotellrummen..

.. men idag och sen ett gäng mer år tillbaka är det tvärtom. Tänk hur livet kan ändra sig med nya insikter och perspektiv!

Idag gillar jag enkelheten och möjlighet till fokus som hotellrum ibland kan ge. Jag kan vara riktigt produktiv om jag får vara själv faktiskt.

Tänkte därför att vi kunde ta en titt hur hotellrummen ofta är ganska minimalistiska.

Edsviken i Sollentuna

Möjlighet att få en kopp kaffe är aldrig fel även om det plottrar till det en aning. Belysning och spegel.
Litet kylskåp som rymmer det mesta man behöver. 

Enkel toalett som fungerar
Edsviken i Sollentuna
Gången mot utgången. Sängen lite väl mjuk.

Hänga tvätt eller stryka. Har aldrig klurat ut vad man använder till, men brukar finnas i många hotellrum..
Sängarna har grövre bäddmadrasser.

------------------------   ------------------

Clarion Collection Hotel i Linköping, Slottsparken tidigare Best Western
Väldigt stilrent och snyggt!

Clarion Collection Hotel i Linköping, Slottsparken tidigare Best Western
Hallen huserar skrivbord, kassaskåp och gardrob där snabbkaffe finns att tillgå.
Fin ljussättning. TVn placerad framför sängen.
Fyrkantigt tvättställ som är på modet, men inte något favorit hos mig.
Vid skrivbordet finns spänningsuttag, bra belysning mm. Fungerar för några nätter, men annars kanske man vill ha lite större utrymme.
Exhibitionistisk toalett och dusch.
.
-------------------------  ------------

Scandic Frimurahotellet i Linköping 

Scandic Frimurahotellet i Linköping
Helhetsspegel och mindre TV framför sängarna.
Mindre skrivbord som fungerar för några timmars arbete framför den bärbara datorn.
Enkelt och funktionellt.
Vridbart duschdraperi i en annars bra toalett.
Strykbräda vid dörren och toaletten vid ingången.










--------------------  ---------------

Villa Sandudden, Ingarö (slutet av nov 2018)
Ett riktigt mysigt ställe som hävdar att det är "Sveriges bästa konferensanläggning för ledningsgrupper - i hemma hos miljö". Stora ord men det är verkligen ett mysigt ställe! Nix jag har inte fått ett öre för att skriva detta, det är min ärliga åsikt. Maten är topnotch enligt mitt tyckte. Mycket trevlig vistelse och trevlig personal.

Anläggningen består av flera småhus (minivillor) varav detta ligger precis bredvid huvudhuset. Här finns många rutor ut mot vatten. Stilrent med myskänsla.
Vackert inredd med minimalism och god smak. Måste varit proffs som inrett villorna.
Det här är övervåningen hos huvudvillan. Återigen vacker och stilrent enkelt.
Ett stort problem på övervåningen är lyhördheten. Gemensam toa där man hör allt och alla. Snarkningar i rummet bredvid osv. Värmen var nerskruvad så det var lite kallt. Ställde upp termostat, men gjorde inte så mycket skillnad.
Utanför balkongdörren på ovanvåningen fanns ett stort vackert soldäck. Vi var där vid fel årstid helt klart.
Spottarna är tjusiga och dimbara. Men i mitt tycke för starka. Dom blända om man låg och läste, och nattdukslampan var lite för svag. Snyggt men inte så funktionellt.
Den här läshörnan däremot var det inte mycket att klaga över. Otroligt mysig miljö med trägolv och lite gammeldags inredning som matchas kanon.
Den här delen är lite som en båt. Med bingar på vardera sida. 4 personer får plats i detta rum.
Spänningsuttagen var exemplariskt utplacerade för laddning av mobil eller laptop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar