2015-02-09

Promenad på Mälarisen

Har lyxat till det med semester även denna måndag.. Så skönt med tre dagars helg. Har en del semester som måste plockas ut och varför inte göra det så det känns som man jobbar bara 80 %?

Igår söndags var himlen blå och solen lös, så det var det bara att lämna allt man höll på med och ta sig till Mälaren. Så vackert, och jag kände verkligen att mitt humör blev så mycket bättre av lite d-vitamin från solen.
Det hade ju varit lite blaskit dagarna innan så jag visste inte riktigt skicket på isen, men den var bra och höll, trots att den på vissa ställen knakake lite väl mycket för min smak.


Så fint väder så det blev cykel till Mälaren, ju mer sol på hyn desto bättre. Den här cykeln användes i firman för cykeluthyrning jag hade tidigare. (nerlagd sen ett antal år sedan)

Det här fyrskeppet tycker jag är så intressant. Det finns rätt mycket rykte om denna båt, allt från att den är väldigt fin på insidan mm, men alla rykten är gamla. Tror det bor någon här, eller det har varit så i alla fall. Synd att skeppet inte har någon hemsida, finns nog mycket intressant att förtälja.
Just i närheten av båten knakade isen betänkligt. Den kan vara tunnare just vid hamnar då det ibland finns pumpar som cirkulerar runt vatten så det inte ska frysa på.

Det är ju en blogg, så det hör väl till att man kör någon "selfie" då och då, hahah. Som synes har jag isdubbar. Hjärntvättar mig själv med en Jim Rohn föreläsning via öronen (blir bara bättre och bättre ju mer man lyssnar). Det är faktiskt inte så många som har isdubbar på sig, men dom kan väl forhoppningsvis isen bättre än jag.

Så härligt att se lite kitesurfing fast på skidor. Gick i ganska bra fart.

En bild av isen blickande mot Östra holmen och Elba (öar i Mälaren strax utanför Västerås).

Det fanns folk som sopade isen. Så här så det ut. Ursäkta skärpan, han kom så fort så jag hann knappt med.

På vägen hem såg jag följande gång och trafikkanträknare som kommun verkar satt upp. En kul grej, men ändå ganska onödigt vetande. Den räknar hur många cyklister som cyklat förbi per dag tex. Känns som att pengarna kan användas till något bättre?

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar