2012-09-03

Avveckla ännu ett intresse, sälja PBR:en, förenkla

Idag ska jag åka och lämna min lilla motorcykel till försäljning hos en auktionsbyrå, Effecta här i Västerås.

Jag har lite halvhjärtat lagt ut annons där det är gratis att annonsera, men inget napp. Halvhjärtat då jag ville ha den kvar under sommaren. Men sommaren har inte bjudit på något bra väder och den lilla motorcykeln har mest blivit stående.. (Stått och kostat pengar i försäkring).

Trots att auktionsbyrån troligen inte får lika bra betalt och dessutom tar provision på 23 procent så är det dags att göra slag i saken. Förenklingen måste fortsätta!

Skälen till att jag säljer denna är att jag känner mig otrygg att köra den. Bilisterna har uppenbarligen svårt att se mig. Jag måste åka på helspänn för att ingen bil ska svänga ut framför mig osv.. Rondeller är livsfarliga, bilisterna ser mig inte! (eller helt enkelt är för ouppmärksamma, deras ögon letar bara efter andra bilar verkar det som...)

Jag tänker alltså avsluta mitt Mckörande precis som vindsurfingintresset, genom att göra mig av med allt som har med det att göra och intala mig själv när jag blir sugen att det där är ett avslutat kapitel.

Skinnställ och Mc-hjälmar ska också lämnas in.

MEN det är alltid lite ångestfullt att avsluta ett intresse.. Göra sig av med saker man gillar, och som man vet har mycket mer att ge. Men det positiva är att det gör plats för något annat i mitt liv!

My mission is to simplify my life, to be able to focus more on prioritized "stuff"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar