2018-01-23

Framsteg med Francisco

Dåligt med inlägg, men livet är rätt fullt upp när man fortfarande springer i ekorrhjulet..

Hur går det med minivanen då? Jo det rör på sig. Fick möjlighet att testa min installation av dragkrok och dess el som jag gjorde färdigt ute i kylan. Kunde låna en släpkärra och testköra lite.. Francisco leverera! Japp, det fungera! Wihooo! Det gick jättebra att dra den lilla släpkärran, märktes knappt. Enda problemet är väl att kopplingen börjar känns väldigt dålig i bilen och den skakar mycket när man startar på ettans växel eller backar.. Tänk att det aldrig kan vara bra... Prylar kräver arbete..

Nåväl! Steg för steg tar vi oss närmare den målbild som funnits ett tag..


Francisco kan nu dra 1600 kg och den grundläggande elen fungerar. Testar att köra runt och försöka komma ihåg hur det var att backa med släp. Kommer ganska snabbt ihåg hur det var.
Francisco kan nu dra 1600 kg och den grundläggande elen fungerar. Testar att köra runt och försöka komma ihåg hur det var att backa med släp. Tack och lov kommer känslan tillbaka ganska snabbt. I lumpen hade jag militärt körkort för lastbil med släp, så får köra militära lastbilar, men inte civila.. Det är som vanligt logiskt i vårt samhälle.. :-). 

Förövrigt kanske ni har märkt att mina "In & Out" inlägg har slutat komma. Men så icke verkligheten. Det har kommit in en hel del prylar, men nu på sistone har jag återigen rensat brutalt och försökt sälja lite. Men man orkar helt enkelt inte sälja allt.. Tar för lång tid om man ska komma framåt. Det handlar om att "make Peace with your decisions". Om att lämna det förgångna..

Finns lite planer på att tvinga mig själv till "downsizing" i framtiden så ju mer jag kan rensa bort, desto lättare sen.. Men jag kämpar verkligen med den här biten! Puh. För vissa kanske det är väldigt lätt att göra sig av med saker, men så är icke fallet hos undertecknad. Så... därför gäller det att vara väldigt försiktig med allt som man skaffar.

Framförallt inte lyssna på alla råd man får. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar