2013-10-21

Blev soffan rensad i helgen? @Projektdokumentation

- Japp det blev den! Jag la säkert 2-3 timmar på att montera isär / kapa / slå sönder (s-iten) i lördags. Sen tog det TVÅ rundor till återbruket då alla delar inte fick plats i Kian, det tog typ 1,5h minst att bära ner..(plus en massa spring i trappan) och få iväg soffan..

Varning för många bilder! Jodå, jag dokumenterade det hela noggrant i detalj! :-)

Bäddsoffan i fråga
Gamla bäddsoffan som ska dissekeras Här utdragen en aning, för att visa dess bäddfasilitet (fint ord, men no clue how to spell it)

Bäddsoffan hackad!!
SMACK! Soffan kapad. Sågen tillsammans med saxen (klippa tyget) och hammaren (slå sönder) gjorde sitt! Två stora skruvmejslar var också bra att "bända" med.

Nerburna delar från Soffan
Dagen efter (pga av det naturligtvis var stängt på lördagen) så hade jag kånkat ner soffdelarna strax utanför porten. *pust och stön*

Sängdelen lastad i Kian
Backitup. Lastade i så gott jag kunde i Kian. Liten bil, rymmer inte så mycket.
Bakluckan svår att stänga.
Tror ni att bakluckan höll sig så här fram till återbruket?
- Nej
Kian lastar mer än många tror.
Framstolen framdragen till pygmeläget. Trångt!

Så här ser mötesplatsen vid Stenby ut. Det här är på en platå och containrarna är liksom på sidan.
Söndagsnöjet för den moderna civilisationen. Hänga på återbruket.. Lite tragiskt kan tyckas..


Tillbaks för ytterligare en körning!
Eftersom jag inte fick in allt första lasset till återbruket så fick jag åka hem och hämta resten (och sista delarna av soffan). Denna gång fick bakluckan vara öppen från start. Yes you get lots of looks.. they must think I´m hansom?

Japp, överflödsbilden
För att minnas tog jag även denna överflödiga bild..


Återbruket via en liten backspegel.
Och här är soffan levererad och klar. Still plenty of people! Soffan hamna i resårbyttecontainern hos återbruket Stenby. KLART! Tillbaks back home. Drog på mig en förkylning av allt slit, men skönt att gjort framsteg på rensningsfronten. Nu ska det mycket till om det ska in en soffa här hemma igen!! Det vore som att svära i kyrkan! Jag har lagt nog med tid på soffor hoppas jag.


Resultatet:
När allt spån och annat blevit uppstädat så blev det luftigare, jag behöll en madrass från soffan (bäddsoffa jöh) i väntan på något bättre. En så länge känns det helt rätt. Jag tror också att öppnare yta inspirerar till att rensa vidare. Tänk, för några år sedan kändes prylberget oöverstigligt att göra sig av med, men nu syns det verkligen att jag gjort framsteg! YES!

Jag kan inte säga att jag känner mig lyckligare efter rensningen, men det känns som att det går åt rätt håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar