2016-03-06

Byta till enklare växelreglage på racern

Är mer komplext bättre?

- Nej

Därför valde jag att byta reglaget som styr växlarna på min crescent 2315 nano, eftersom dom trilskats OCH JAG ÄR TRÖTT PÅ att behöva MECKA med dem mer! En cykel ska fungera, annars blir den stående.

Nåja.. .


Som sagt: Trött på strulet med att växlarna slutar fungera om cykeln stått ett tag. Skräp! Who needs it? Shimano RSX. Växelreglage och bromshandtag i samma handtag.

Bort med Shimano RSX.. Nu skulle jag använda en betydligt enklare konstruktion än det vi ser på bilden.

Nämligen detta reglage. Hederliga gamla vackra Shimano 600. 

Så mycket enklare, så mycket bättre enligt mig själv. Och det hela fungerar galant. Nu kan jag ställa kedjan exakt där jag vill ha den istället för RSX reglaget fasta lägen som inte riktigt alltid la kedjan rätt över klingan. 


Här cykeln i sin helhet efter växelreglagebytet.

.
Fungerar hur bra som helst och bäst av allt, inget strul som stjäl tid. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar