2014-01-17

Vecka 2-3 In och Ut


Lite trögt på rensningfronten. Denna vecka har jag kämpat lite extra med att kasta mina lågnivåkablar (RCA) som använts till stereon som är såld. Kablarna ligger med andra ord och bara skräpar.

Monsterkablen (märket: Monster-Cable) kostade mig ca 1000 kr på nittiotalet. Bästa kabeln jag kunde hitta (ljudet var mkt bra).Men efter lite soulsearching lyckades jag förmå mig att kasta dom idag!



På infronten blev det bara några lamineringsfickor. Används för att göra små inspirationstavlor.

In

25 st. Laminieringsfickor i storlek A6, för att göra inspirationskort (10x15cm)

Ut

Monster-Cable RCA Lågnivåkablar (sista av HIFI-intresset, tror jag)
Monster-Cable högkvalitetskabel med mkt bra ljud. Slängd till elektronikåtervinningen!
Den här lågnivåkabeln är ca 1 meter lång. Var den finaste kabeln jag hittade i Västerås. I jakten på bra ljud i steron köptes denna alltså för ca 1000 kronor på nittiotalet. Bra ljud. Lite jobbigt att kasta när man betalat en del för sakerna. Men efter lite våndande fick den gå!
DLS-lågnivåkablar
DLS lågnivåkablar "tänkta" till billjud, men testades bara någon enstaka gång.
DLS-Lågnivåkablar som jag lött på kontakter på själv. Tänkt att användas till billjud för ca 10 år sedan. Bara legat och skräpat såsom de flesta andra onödiga "prylarna" man har.





Spansk Muela Bowie kniv, såld via min Till Salusite :)

Det tog bara ca ett år av annonserande, men tillslut så..
Muela Bowie Kniv
Filmerna om Crocodile Dundee gjorde mig en gång i tiden sugen på en stor Bowiekniv (long way back). Ytterligare ett exempel på onödigt inköp som bara legat och skräpat ett gäng med år..

 Att hitta lämpliga förpackningar att skicka saker man sålt på tex Tradera. Så här brukar jag göra..

Muela Bowie Kniv, tillverkad i Spanien
Hittade en lego friends kartong vid kartongåtervinningen. Klippte isär den, kapade till den och satte ihop ett passande paket för Muela kniven (med mycket tejp). 400 kr fick jag för den. Kniven är köpt i Spanien för en massa år sedan (för mer pengar än 400kr). Skönt att bli av med den!

Slutresultatet på ihopsnickrad kartong..
Slutresultatet på ihopsnickrad kartong..

4 kommentarer:

  1. Q säjer: Smart med en egen "till salu"-site...:) när man har mycket att bli av med!
    Häftig kontrast att skicka kniiv i fd legokartong, mildrar ju det skräckinjagande intrycket en hel del :) Bra att kunna återanvända...Ska själv sy nya underlakan av ett oanvänt flanelltyg i jättefin kvalisort som jag fyndade på röda korset häromsistens, till och med prislappen satt kvar...den(prislappen) såg ut att vara från förtitalet och det var inköpt på Åhlen o Åkerlund ursprungligen, så jag hörde historiens vingslag där lite, jaa...
    Brillorna behövde bytas styrka på så veckans in blev två par glasögon, varav ett par blev i mer färg än vad jag brukar ha...också ett tecken på att det går framåt:)

    SvaraRadera
  2. :) Visst är det smart. Tycker också jag hade ett brigthness of "moment" när jag skapade den!

    Starkt jobbat att sy egna underlakan, det är aldrig fel med att "kunna göra själv" ibland. Åhlen och Åkerlund, var det de som senare blev Åhlens kanske? (har ju redan rensat symaskinen, vet inte om det var så smart egentligen, men inte använt den på många år)
    Jasså, du slog till på ett par brillor med lite mer färg? Bra jobbat om det är ett tecken på att det går "framåt" (vad nu det är?) :). Har själv några riktigt stora brillor (för stora för att träna i, då flyger dom av mha centripetalkraften), tycker det är rätt schysst att inte behöva svischa så mycket på huvudet. Har ett par små rackare också, men då får man liksom vrida på huvudet så fort man vill se lite åt sidan,... såå små är dom! :)

    SvaraRadera
  3. Q svarar: Behövdes ett förtydligande där ja, ang att det har gått framåt ang "brillvalet"; jag ska försöka förklara hur jag tänker: förut var jag så självkritisk och tänkte mycket negativt om mig själv när jag tex skulle göra olika val av skilda slag, typ "det där kan ju inte JAG ha"," jag kommer att se jättekonstig ut"," vad ska folk säja", kort sagt en negativ syn på mig själv..
    Nu tänker jag bara spontant KLART ATT JAG KAN (alla mentala hinder är borta), och ser det mer som ett experiment och prövar och ser vad som händer och i vilken riktning det påverkar mig = BARA POSITIVT, blir det i slutänden :)
    Och brillerna är inte alls speciellt excentriska egentligen, faktiskt.....bara ännu ett lyckat miniexperiment :)
    Detta är bara ett exempel på hur jag tänker i stort och i smått, varje liten detalj har betydelse....och det här med självbekräftelse är jätteviktigt! :)

    SvaraRadera
  4. Ahaaa, vaaa braa!! Nu är jag med på tåget. Jaa helt rätt. Inte bry sig så mycket vad andra tycker. Bara man själv är nöjd och kan stå rakryggad med det val man gör.
    Jag bråttas dock lite själv med att bry mig för mycket vad andra ska tycka. Men det är mest "pinsamma" / självutlämnande saker, eller tex tala inför grupp om något jag inte behärskar etcetera. Rädd för att bli dömd och hamna i något fack antar jag. Men man måste ju våga utmana lite ibland också!! Det behövs för att växa tror jag.

    Låter härligt med ett lyckat miniexperiment, bra beskrivet!! :)

    SvaraRadera