2014-01-07

Träning på medveten närvaro

Att träna på medveten närvaro, time for yogapass. Så skönt för det mesta. Koppla bort alla förvänting på framtiden, koppla bort stressande saker. Fridfullhet och i stillhet även om vi inte mediterar.
Bild från lördagens yogapass på Friskis
Hahta-yoga, träning på medveten närvaro? Ja lite grann i alla fall (tror jag). Tömma sinnet för att kanske senare fylla på med något nytt (kanske medvetenhet, närvaro, varande)

“The more conscious you become, the more aware you become of how unconscious you’ve been.” - Patricia Sun

3 kommentarer:

  1. Q pratar: Varje morron sitter jag framför öppna spisen (som inte går att elda med ved i) och eldar ljus och dricker morronkaffe och har vad jag kallar för mitt "kaffestirr"....skulle tro att det är mitt hemsnickrade (jordnära jag? jaa..) sätt att utöva medveten närvaro.....utan den stunden är det något som fattas jajjamän... :)

    SvaraRadera
  2. Q dillar: ( och som har smitit från skottandet av blötsnö länge nog nu, och som allt får diciplinera sig lite bättre på den fronten, samt inse att hon kanske därigenom också, genom att verkligen skotta nämnda perkeles blötsnö, kanske får lite lagom syre och ljus till sin stackars skalle, så att den producerar ytterligare livsbetraktelser vid senare tillfälle..... :)
    Ha en bra dag som du är nöjd med! :)

    SvaraRadera
  3. Vi har fått snö härnere nu också :)
    Jepp har haft en bra dag som jag är nöjd med! Skickar önskningen vidare till Q :)

    SvaraRadera